Το έργο της Αττικής Οδού προχωρά με εντατικούς ρυθμούς σε όλα τα τμήματα του και προβλέπεται να είναι έτοιμο στο σύνολό του στα τέλη του 2003 πολύ πριν από τη συμβατικά ορισμένη ημερομηνία (Άνοιξη 2004). Τα 21 χιλιόμετρα που παραδόθηκαν τον Μάρτιο του 2001, κατέδειξαν μέσω της κατασκευαστικής αρτιότητας και της επιτυχούς λειτουργίας τους, ότι η Αττική Οδός είναι ένα σύγχρονο έργο που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στους κατοίκους όλης της Αττικής. Η άνεση και ευκολία στις μετακινήσεις που απολαμβάνουν εδώ και ένα χρόνο όσοι ζουν ή εργάζονται στα Μεσόγεια θα αποτελεί σύντομα καθημερινή πρακτική για τους οδηγούς όλου του λεκανοπεδίου. Το έργο, όπως είναι γνωστό, παραδίδεται τμηματικά και επομένως δίνει σταδιακά την ευκαιρία σε αρκετές περιοχές του νομού να ανακουφιστούν από τα κυκλοφοριακά προβλήματα και την δυνατότητα στους οδηγούς να επιτύχουν μέσω της Αττικής Οδού ταχείες και άνετες μετακινήσεις προς διάφορους προορισμούς της Αττικής. Συγκεκριμένα, έως το τέλος του 2002 θα δοθούν στην κυκλοφορία ακόμη δύο σημαντικά τμήματα : Το τμήμα από την Ελευσίνα έως το Αιγάλεω που θα συνδέσει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου αλλά και με την ευρύτερη περιοχή του Θριασίου Πεδίου, (γίνεται προσπάθεια το τμήμα αυτό να φτάσει έως την άνοιξη του 2003 μέχρι τη Λ. Φυλής) και Το τμήμα από την Λ. Κύμης έως την Λ. Κηφισίας και την Λ. Πεντέλης το οποίο αποτελεί συνέχεια του τμήματος από την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας (Α.Κ. Μεταμόρφωσης) μέχρι τον Α.Κ. Κύμης που έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία επί ένα χρόνο και γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστεί μέσα από το έργο απρόσκοπτη πρόσβαση προς το τμήμα Γέρακας-Σπάτα που λειτουργεί ήδη (όπως παρόμοια λειτούργησε μέχρι τώρα το τμήμα Μεταμόρφωση-Κύμης). Σημειώνεται ότι στα μέσα Απριλίου 2002 δόθηκαν στην κυκλοφορία τα δύο από τα τρία επίπεδα του ανισόπεδου κόμβου της Λ. Κηφισίας ενώ το τρίτο επίπεδο που αποτελεί ουσιαστικά τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με τη λεωφόρο θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο 2002 συμβάλλοντας δραστικά στη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Λ. Κηφισίας τα οποία δημιουργούνται από τη σωρεία των έργων υποδομής που εκτελούνται στην ευρύτερη περιοχή της. Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των υπό κατασκευή τμημάτων της Αττικής Οδού διαμορφώνεται βάσει προόδου σύμφωνα με τον παρακάτω χάρτη: Χάρτης Xρονοδιαγράμματος Τόσο οι 5.000 άμεσα εργαζόμενοι στην Αττική Οδό όσο και οι 1.000 περίπου έμμεσα απασχολούμενοι εργάζονται με ταχύτητα και συνέπεια ώστε το σημαντικό αυτό έργο υποδομής να παραδοθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς όφελος όλων των κατοίκων της Αττικής. Εως τα τέλη Απριλίου 2002 η συνολική πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 70%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, συγχρόνως με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού, εκτελούνται πολύ σημαντικά παράλληλα έργα που αποσκοπούν κυρίως στην αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής στην εξασφάλιση των παράπλευρων προς την Αττική Οδό οδών στην διασφάλιση της ταυτόχρονης εκτέλεσης των μεγάλων έργων σταθερής τροχιάς που συνδέονται με τον αυτοκινητόδρομο (μετρό, προαστιακός σιδηρόδρομος) στην αποκατάσταση των ανενεργών λατομείων και στην απόδοση χώρων αναψυχής, πρασίνου και αθλοπαιδιών.